Підбито підсумки роботи сервісу «інтерактивний інспектор» в Україні за 6 місяців 2020 року

09 жовтня 2020

Одночасно з проведенням інспекційної кампанії Держпраці не припиняє інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції.

Для цього ще у березні 2020 року була впроваджена функція «інтерактивний інспектор», яка дає можливість як роботодавцям, так і працівникам отримати відповідні консультації щодо ефективних засобів дотримання законодавства та запобігання можливим його порушенням в режимі реального часу через засоби телефонного зв’язку, соціальні мережі, зокрема, «Facebook» та комунікаційні засоби, наприклад, «Skype».

Найактивніше сервісом користувалися протягом квітня-травня 2020 року.

У зручності, швидкості та доступності започаткованого сервісу переконалися вже більше 100 тисяч громадян.

Найбільш затребуваним сервіс «інтерактивний інспектор» є у Луганській, Харківський, Львівській, Чернігівській та Київській областях. У цих областях працівники та роботодавці найчастіше зверталися за консультаціями з питань праці, охорони та гігієни праці.

Впродовж 6 місяців, з моменту впровадження сервісу, 139 тис. 399 громадянам та представникам підприємств надано роз’яснень з питань законодавства про працю, охорону, гігієну праці та надання адміністративних послуг, зокрема, з питань:

  • праці – 78 тис. 718;
  • охорони та гігієни праці – 55 тис. 772;
  • надання адміністративних послуг – 4 тис. 909.

Стосовно додержання законодавства про працю найбільше звернень надходило з питань оплати праці – 28 тис. 460, надання відпусток, у тому числі щодо примушення до написання заяв на відпустки без збереження заробітної плати – 13 тис. 893, оформлення трудових відносин – 8 тис. 978, звільнення, зокрема щодо примушення до написання заяв на звільнення – 7 тис. 373.

Щодо дотримання законодавства з питань охорони та гігієни праці найчастіше порушувалися питання порядку організації медичних оглядів працівників – 10 тис. 43, забезпечення працівників засобами індивідуального захисту – 5 тис. 102, порядку проведення атестації робочих місць – 4 тис. 953, отримання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – 4 тис. 319.

Також важливим для роботодавців є питання подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, таких питань надійшло – 2 тис. 290, подання декларації відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці, якщо строк дії дозволу ще не закінчився – 561 та подання заяви на продовження строку дії дозволу – 532.

Посадові особи Головного управління Держпраці у Харківській області наразі проводовжують здійснюють індивідуальні консультації громадян телефоном чи через соціальні мережі та відповідають на запитання, які надходять на сторінку Головного управління Держпраці у Харківській області у «Facebook».

З сервісом “інтерактивний інспектор” Головного управління Держпраці у Харківській області можно ознайомитись тут.

Крім того, прийом звернень громадян відбувається через поштову скриньку, за контактним телефоном Головного управління Держпраці або за електронною адресою.

Поштова адреса:  61002,  м.Харків, вул. Алчевських, 40.

Телефон  (057) 700-76-67.

Електронна адреса:  20kh@dsp.gov.ua

Фахівці Головного управління Держпраці у Харківській області закликають мешканців м. Харкова та області  дотримуватися правил карантинних заходів та правил особистої гігієни.